سیزدهمین و چهاردهمین دوفصلنامه «نشانی» منتشر شد
نوشته شده توسط : رضا گراف

 

در دفتر چهاردهم مطالبی همچون «برسد به دست مهربان‌ترین دوست» به قلم انسیه موسویان، «روش‌های درست‌نویسی و درست‌گویی در زبان» از جاوید فرهاد، شعرهایی از الهام زارعی‌زاده کارشناس ادبی کانون استان کردستان، مهدی مردانی کارشناس ادبی کانون استان قزوین و کادیر آی‌دیمیر شاعر ترک، داستان «میان حفرهای خالی» از پیمان اسماعیلی، معرفی کتاب‌های «جنایتکار اعتراف می‌کند» به قلم جواد کشوری مربی ادبی کانون استان مازندران و «قول می‌دهم» به قلم فرزانه رحمانی، نامه‌های برگزیده اعضا و مربیان سراسر کشور، مکاتبه‌ی نخبه‌ی ریاضی؛ کارل فردریش گاوس و پسرانش و مکاتبه‌ی بین یک مهاجر افغان و خانواده‌ی میزبانش، دل‌نامه‌ای از معصومه مهری‌قهفرخی شاعر و کارشناس ادبی استان چهارمحال و بختیاری با مربی‌اش مهرنوش شاهرخی؛ شاعر و کارشناس ادبی استان اصفهان و نامه‌های اعضای مکاتبه‌ای کانون استان مرکزی به نویسنده و شاعر محبوبشان و پاسخ‌های آن‌ها گنجانده شده است.

در دفتر چهاردهم دو بخش جدید با عنوان کارنامه و فیلم‌نامه اضافه شده است. کارنامه به انعکاس ویژه‌برنامه‌های انجام شده برای حفظ و پایدارسازی اعضا که در بخش مکاتبه‌ای استان‌ها انجام شده است و فیلم‌نامه به معرفی فیلم‌هایی که موضوع آن‌ها نامه و اهمیت نامه‌نگاری است می‌پردازد.

بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی پیشینه‌ای طولانی دارد و ابتدا با نام «مرکز بررسی آثار» آغاز به کار کرده است. در حال حاضر بیش از ۶هزار عضو کودک و نوجوان در سراسر کشور آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ی نوشتن خلاق، شعر و داستان را در قالب نامه از مربیان خود دریافت می‌کنند.

کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستایی که به مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دسترسی ندارند، بیشترین اعضای بخش مکاتبه‌ای را تشکیل می‌دهند.
یادآوری می‌شود کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به نوشتن شعر یا داستان در اقصی نقاط کشور که امکان حضور در کارگاه‌های ادبی مراکز ثابت و سیار کانون را ندارند، می‌توانند آثار خود را از طریق نامه یا به صورت الکترونیکی (ایمیل) به مرکز آفرینش‌های ادبی استان خود ارسال و از همین مسیر آموزش‌های تخصصی در زمینه‌ی نوشتن خلاق، شعر یا داستان را دریافت کنند.
دوفصلنامه سیزدهم و چهاردهم «نشانی» هر یک در ۸۰ صفحه با قطع رحلی از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری منتشر شده است

کد خبر 5201868

 




:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: